lørdag den 2. februar 2013

En kold uge i Masaka..

Hvad er der at fortælle? Den ene dag tager den anden og den næste dag bringer mere hjemve end den forrige... Men det er skønt hernede og jeg vil for alt i verden ikke bytte denne oplevelse med livet hjemme i DK! Nogle gange kunne man bare godt have lyst til en kold Pepsi Max eller rugbrød med rigtig pålæg.. Meeen så har man jo noget at glæde sig til når man skal hjem ;)

Sad og kiggede lidt i gemmerne efter billeder, og fandt det her fra sidste fredag hvor vi besøgte nogle Canadiske venner lige uden for Masaka. En skøn måde at tilbringe en fredag aften på! :)

Her fjoller Louise og jeg lidt med huset yngstemand, Ella.

Det er svært for mig lige at huske hvad der er sket i den her uge. Det hele flyder sammen i et stort uorganiseret virvar - som nok minder lidt om levemåden hernede. Dog ved jeg at jeg har tilbragt 3 af dagene på babyhjemmet og 1 dag i Kampala.
Som nævnt sidst tog vi til Kampala i mandags fordi Esther på 7 år skulle ind til Dr. Tom (tandlægen) og have trukket en tand ud. Det var som altid en møg lang køretur men Louise, far og jeg fik tilbragte et godt stykke tid på et afrikansk marked, hvilket resulteret i nogle fede kjoler og andet godt! Efterfulgt af det spiste vi den lækreste mad på et Steak House og inspireret af det har den danske café Frikadelle nu fået en ny menu. Uuuuhm!..
Louise og Esther som er godt trætte efter en tur i Kampala
- og med en god omgang tandpine!
Så blev der tilbragt et par regnvejrs dage på babyhjemmet. Regnvejr er ellers ikke noget vi har mærket meget til, men vejret har været ret trist i den her uge. Så trist at vi endda har brugt striktrøjer! Håber så sandelig at der forandre sig i næste uge!!
På babyhjemmet har vi brugt tid på at tage billeder af alle børnene så de kan få et billede af sig selv til at hænge over væggen ved deres seng. Og så har vi tjekket alle børnenes sko, da vi blev klar over at nogle af børnene render rundt i så små sko at de får sår på fødderne. Not nice! Men det skal der laves om på nu. 

En masse fine sko, da de kun bruges om søndagen.
Nysgerrige efter at se hvad Louise foretager sig. 


To drenge der fint repræsenterer humøret
på babyhjemmet i denne uge.
Sam viser hvad han kan!
Sidst men ikke mindst: den nye baby Maria, som er mit sponsorbarn nu.
- dem der har været på facebook i denne ugen,
kan ikke have undgået at se hende! <3
Som i kan se på det ene af billederne har humøret været lavt i denne uge - måske er det vejret og fordi de skal være inde når det regner? Eller også smitter det bare når nogen er triste. Det har i hvert fald været tæt på umuligt at stille nogen tilfreds ude på babyhjemmet. Alle skreg og græd og var trætte og var hyperaktive og slås og jeg ved ikke hvad - det var lige meget om man var 1½ eller 8 år.. Så efter en formiddag derude var man totalt bombet, men det er det hele værd! De er så skønne..

Vi mente selv at vi havde fortjent lidt godt på caféen efter en lang formiddag!
Mums!
Jeg har også været igang med at arbejde på en lille video for babyhjemmet, som skal køre på en tvskærm i caféen. Det er dog noget svært når der er 23 hoppende børn der prøver at få fat i kameraet - og med de programmer og apparater der lige er hernede er det ikke det nemmeste job i verden. Men i kan da få en lille smagsprøve/et forsøg. 



Fredag stod den på regnvejr i lårfede stårler, så hele dagen blev brugt på at få indhentet lidt Hf - hvilket vidst også var meget tiltrængt. Dagen blev afsluttet med tørvejr og hygge til en god omgang BBQ!

Idag har hele dagen stået på fødselsdag for Esther/fastelavnfest. Det var super hyggeligt at være sammen med så mange Mzungoer og også at møde et par stykker mere på ens egen alder - det hjalp nu en smule på hjemveen! Og så var der gode ting som fastelavnsboller og lagkage! Det får man bare alt for lidt af her i livet!..  Billeder af festen har jeg ingen af, da jeg valgt at nyde den frem for at tage billeder. Men det var en succes for såvel store som små. (for jer der ønsker at se billeder kommer de snarest muligt op på UCC's Dagbog)
Skulle lige hjem og hente noget under festen og da jeg
træder uden for porten for at gå de få skridt over til vores port
bliver jeg mødte af en ordentlig flok køer - velkommen da!
Ellers er der ikke så meget mere herfra. Er begyndt at se frem til en ny uge, med masser af middags-aftaler og forhåbentlig bedre vejr!..
Lad mig nu høre lidt mere fra alle jer hjemme i Danmark - man glemmer helt at tiden ikke står stille imens man er væk, men hvad forgår der mon så??

Take care!
/Camilla Michelle

Ingen kommentarer:

Send en kommentar