onsdag den 29. maj 2013

Når enden er god burde alting være godt!..

Når enden er god burde alting være godt! Men når hjertet er delt i to - hvad skal man så vælge og hvornår bliver det først rigtig godt?.....

Nu sidder vi trætte og utålmodige på Gately, en restaurant tæt på lufthavnen, hvor vi må få de sidste lang timer til at gå før end vi kan komme med flyet. 

Vi har ventet her siden lidt efter mørket faldt på, da man helst ikke skal køre hernede når det først er mørkt pga. mangel på belysning og trafikregler.. Efter nogle lækre sidste dage med masser af sol, babyer og dejlige mennesker er det helt mærkeligt at det VIRKELIG er slut nu. 
Det har været 5 meget givende måneder og hvor er jeg vokset på mange punkter (ikke i højden...) og jeg glædes over at vi tog os tiden til at tage afsted!

Igår aftes ”fejrede” vi vores sidste aften i Masaka med et goodbye/see-you party for alle de venner vi har fået gennem vores tid her i Uganda. Det var en skøn aften med lækkert vejr, masser af grillmad, hygge, ting at mindes, taler, latter og dansk lagkage! TAK til alle jer der har været med til at gøre vores tid her helt fantastisk!/Thank you guys!/Webale nyo!.. Jeg kommer i sandhed til at savne jer!

Lidt billeder fra aftenens festligheder:
My Mukwano Brenda - I'm gonna miss you!
Lidt blandede folk fra mange verdensdele!
KAGE!
Daniel holder farvel-tale
Til stor underholdning for alle!
I dag blev de aller sidste farveller sagt - og nok også det sværeste af dem hvis man spørger mig... babyhjemmet!. Det var en hyggelig formiddag med slikkepinde, kager, gaver og masser af billeder. Mit SD-kort har så valgt at dø og tage alle billederne fra dagen med sig i graven :( .. Men ellers ville jeg gerne have delt det med jer - børnenes jubel over ”fyrværkeriet” i kagen og glæden over billedet af familien-babyhjem+volontører som de fik til minde! I stedet må I for sidste gang se lidt billeder af børnene, som så er fra de næstsidste dage derude: 
Hver en krumme skal med!
En dreng der ved han er for dejlig!
Godnat-luftkys fra Winnie!
 De store piger øver sig i at være rigtige afrikanske Mamas:
Miracle med Timo på ryggen
Josephine lærer lille Emily at man skal øve sig med en dukke først!
Josephine gynger med lillebror James!
Skønt med en høj stol,
så man kan følge med hos de store!
Lille Joshua - svært med de små der ikke rigtig forstå hvad det betyder,
når Mzungo'erne siger "bye" og forsvinder for good!
Dejligt med et bad og en ren lille baby, selvom vandet er iskoldt når man bliver puttet i baljen!


"Bye bye - see you"

Solen er gået ned over Ugandas land og når den står op igen svæver vi et sted oppe over skyerne. 



Med dette billede vil jeg sige farvel og tak til Uganda og alle de mennesker der igennem de sidste 5 mdr. har været en del af mit liv. I er allerede savnet, men det er ikke sidste gang I har set mig her. May God bless all of you! - en "bøn" danskere bruger alt for lidt!..

Tak til alle jer der har fulgt med i mine mange oplevelser siden januar. Det har været skønt at få lov til at dele dem med jer og jeg glædes over at så mange af jer har haft lyst til at "rejse" med!
Danmark jeg kommer hjem til dig nu - men bliv ikke alt for skuffet hvis jeg kun bliver der en kort stund! 

/Camilla Michelle

Ingen kommentarer:

Send en kommentar