søndag den 6. januar 2013

Hjemme i Masaka...

Det er ret surrealistisk at jeg nu bor i Masaka; Uganda! Her er totalt lækkert vejr og hytterne er nu heller ikke værst. De er lidt små, så jeg er flyttet hjemmefra og bor i min søsters gamle hytte (fra dengang hun boede i Uganda) men det er jo meget hyggeligt ;)
Så her får i lige et par billeder af mit hjem - som er omringet af en mur og bevogtet af en vagt 24 timer i døgnet...

"Hytte Klit"


Dejlig rummelig og rund!















Udsigten fra det ene vindue i mit lille hjem







Udsigten fra et af de andre (der bor resten af familien)













KBH
Rejsen kan der ikke siges meget om. Vi var på farten i små 24 timer, både til lands og i luften. På den sidste flyvetur fik jeg en meget livlig og snaksagelig siddemakker, en Israeler som bor i hovedstaden hernede. Hun startede med at fortælle mig om at der er mange "hot guys" i Uganda - tja, hvorfor ikke altså. Så vi fik os nogle hyggelige snakke om min tro, kirkerne i Uganda, nødhjælpsarbejde, i hvilken forbindelse man skal bruge ordet "Banange" (som jeg så ikke lærte at stave til) og hvad man nu ellers lige kan finde på at snakke om.
Flyveturen var lang og varm, men det var igen ting imod den 3 timers køretur vi skulle ud på da vi kom til Uganda. Godt nok har jeg været i mange lande, men aldrig har jeg været et sted med SÅ dårlige veje, hvilket er en af grundene til at man ikke skal kører mens det er mørkt. Carsten (manden i familien vi er hos) gjorde det dog alligevel og det var mere end en gang at jeg lukkede øjnene af bare skræk. De lokale er jo totalt ringe til at kører hernede!..
Uganda


Herfra min seng, hvor jeg ligger og skriver, kan jeg hører en Afrikansk gudstjeneste, som jo bare er noget helt specielt. Meeen det bliver også lidt larmende og ensformet i længden, så mon ikke det er på tide at nyde en god søndagsfilm i stedet.

Take care!

2 kommentarer:

  1. Det lyder godt, at du er kommet godt frem søde!
    Der ser ud til at være en hyggelig hytte du bor i (-:
    god bless.

    SvarSlet
  2. Ifølge hvad jeg kan se andre, som har været i Uganda, skriver, så har du stavet Banange rigtig nok. Men hvad ved jeg, som aldrig har været der...??? ;)

    SvarSlet