søndag den 10. februar 2013

Et indblik i min weekend..

Et forsøg på at give jer et lille indblik i en fantastisk weekend!..

INTET kunne ha' gjort mig mere glad end da jeg fik et brev fra en skøn veninde derhjemme! Åh Danmark hvor savner jeg dig IKKE - men åh mennesker hvor glæder jeg mig til at se jer igen!!..


Dog findes der også masser af skønne mennesker hernede - til jer der er i tvivl! Jeg var i hvert fald sammen med en masse af dem i fredags (og resten af weekenden) , til en rimelig vellykket hyggeaften..

Fredag var skrevet i "festens" tegn. Først på eftermiddagen drog vi (Rebecca, Marcus, de kvindelige volontører og jeg) ud til babyhjemmet for at holde en lille fastelavnfest med dem. Det er jo ikke noget de er vandt til, men både børn og Mammas fik vældig meget sjov ud af det! De andre havde dekoreret en papkasse som vi brugte til tønde og så havde vi lavet fine små masker til dem alle sammen - det var et hit med maskerne. De fleste af dem syntes at maskerne var vældig sjove at have på og løb konstant rundt med dem - også selvom det var svært at se ud!.. I papkassen var der gemt kiks og karameller og bagefter var der vandmelon til alle. Vi fik endda også kronet en kattekonge og kattedronning. Alt i alt en meget vellykket eftermiddag! 
Kan du gætte hvem jeg er?

Lige inden festens begyndelse ankom der også en køjeseng,
da to af drengene ikke kan blive ved med at dele seng.
- børnene syntes at det var vældig spændende!

Klar til at slå på den mærkelige ting..

Gideon giver den gas
- og blev da også belønnet med den første krone!


Rebecca og Marcus holder godt øje med børnene..


Ikke altid lige let at være "barnepige" - til hjemmets mammas store fornøjelse!


Klitterne havde købt en plakat med dyr til babyhjemmet,
som blev betragtet med stor fornøjelse af skolebørnene!



Det var et lille sidespring, for dagens virkelige højdepunkt var Bandahyggen. Vi var samlet 11 unge mennesker fra Masaka-området, en blanding af lokale og Mzungoer - og vi havde en vældig skøn aften sammen. Louise og jeg som var aftenens værter, havde med Gavins hjælp bagt pandekager og fået lavet en masse forskelligt fyld til dem. De smagte nu ikke værst - hvis jeg selv skal sige det. Så nød vi bare hinandens selskab og fik spillet en hel masse kort (har aldrig spillet så meget kort før, men det er nemt at spille på tværs af sprog og kultur).
Et smil fra Brenda og mig - på trods af de konstant dårlige kort.. 
















Da mørket var faldet på var det SELVFØLGELIG tid til en lille aftendukkert, så en del af os hoppede i vandet og nød at kunne flyde rundt og kigge på den stjerneklare himmel!..



Vi sluttede aftenen af med at spise en chokolade-banan kage som nok er den bedste form for kage man kan fremtrylle hernede. Alt i alt en stille og rolig aften i et dejligt selskab.
Hjerte-banan-chokolade-kage
Det er vidst på vej mod at blive en fast ugentlig tradition, hvilket nok også er godt nok, da man for det meste kun ser hinanden når man er på "arbejde"..
 TAK for en skøn aften!
Mig og Louise


























Weekenden har ellers været rolig og de fleste lyse timer er blevet tilbragt ved poolen, for mit vedkommende.
Idag efter kirke blev jeg også joinet af nogle af de skønne piger!
Ida, Kezia, mig og Tabita 

Håber at weekenden derhjemme har været lige så nydsom! 

/Camilla Michelle

Ingen kommentarer:

Send en kommentar